"" JAMIE SAYS DREAM: Pinterest Tuesday no 4

21 augusti 2012

Pinterest Tuesday no 4

Marimekko autumn 2012, photo Kaapo Kamu. via Mackapär

Tuesday and time to choose some pins from my boards at Pinterest again. I chose to pick golden/copper colours today. Why? Because I can hardly wait for autumn, I love autumn! Especially after a couple of days with tropical heat in the south of Sweden - very humid and not at all nice - I long for fresh air, colourful leaves and the yellow kind light in September and October.

Stunning project by design student Sharon Sides.
Via Wabi Sabi, read more after the click!

Photo: Joost van Brug for Ontwerpduo
Photo: Noreen/Beauty of Everyday Life

And in my Daily dose of quirkiness, pretty copper locks on this horse. One of several horses in a project that  Julian Wolkenstein did for fun. :-)

Photo: Julian Wolkenstein

2 kommentarer:

leah of sang the bird sa...

I always love your pinterest finds! The Marimekko photo is amazing! Hope this week is wonderful xx

Hanna sa...

Vilka underbara och inspirerande foton du har hittat. Gillar hästen, snygg frilla ;0)

Börjar längta till hösten jag med nu, gillar inte den kvava värmen som är på dagarna. Blir så himla svettig när jag går till kursen, fast det är först när jag kommer fram som kranen vrids på... Men nu så här på kvällen känns det att det är kallare ute, har balkongdörren öppen och fryser lite.

Hur går det med rensandet därhemma? Hos mig står allt still just nu, sover så dåligt och är konstant trött sedan jag började på kursen. Har inte ens tänkt på praktikplats ännu, tar en dag i taget. Trivs bra, givande föreläsningar och avslappning/yoga. Trevligt folk.

I morgon ska jag i alla fall åka ut till min morbror på landet. Ska låna hans garage för att slipa bort färgen på mitt vardagsrumsbord. Det är vitmålat, jag ska ha träfärgat med någon mörkare nyans av olja eller bets på. Bordet är ett gammalt skrivbord som jag kapat benen på, ett sånt med två lådor på vardera sida och en stor på mitten.

Ikea-museet var kul att se. De hade byggt upp olika rum för varje decennium. Ska ta en tur till Ikea här i stan någon dag, nu har de ju släppt nya katalogen med en massa nytt i.

Dags att krypa till kojs tror jag. Har haft ont i huvudet hela dagen, vaknade i morse med dundrande huvudvärk och illamående. Fick rusa upp för att kräkas. Fy för migrän!

Ha en fin helg och hoppas vädret blir bra därnere i södern :0)

Kram Hanna