"" JAMIE SAYS DREAM: Plants for a cosy room

3 juni 2012

Plants for a cosy room

Adam's Los Angeles home, featured at Apartment Therapy (small cool 2012)

I'm looking more and more at inspirational photos of rooms with plants. Especially since I don't have a garden or a balcony, it would be nice to have more green and flowers in my apartment.

My whole Saturday went away in a tired haze, but I hope and think that my Sundsay will be a good day. And I think I will plant something... How is your weekend?


Design Sponge Sneak Peek: Rym of Mademoiselle Bagatelles

DIY Tea Tin Herbs - House & Home

Growing Celery Indoors, 17 Apart

Interior by Stylist and Art director Rosie Brown, Papa Stour

simply color: portland four-square, Design Sponge
In my Daily dose of quirkiness I would like to introduce Levi van Veluw, an artist from the Netherlands. He have used his own face and transformed it in many different ways - quite fascinating to see. You can find more of his work on The Behance Network, where I discovered him, and at his website.


Levi van Veluw, Landscapes, Landscape II 2008


4 kommentarer:

Heather B. sa...

I love all of those rooms. I can see your style emerging: colorful, cozy, relaxed, informal, vintage... Those are all rooms I'd like to spend time in. I can't wait to see it in process!!!

Patricia Villamil sa...

Hi Maria, I immediately pinned the image with the work desk area. It's lovely! That first image with all the house plants is so inspirational.

Hanna sa...

Gröna växter gör mycket för ett rum, dessutom blir luften bättre. Fina bilder du hittat, där ser man hur enkelt det egentligen är att tillföra grönt. Tyvärr är jag dålig på det, har tre levande växter i min lägenhet. Tycker jag mest drabbas av ohyra om jag släpar in för mycket. Brukar ha blommor på balkongen på sommaren, men även dem brukar bli angripna så småningom.

Häftig konst på den sista bilden.

Jag tror att det konstiga vädret gör att man blir trött. Vet inte hur det ser ut i Malmö, men här har temperaturen gått upp och ned i rasande fart. Förra fredagen var det 27 grader och föööör varmt, i fredags var det 7 grader och föööör kallt. (Jag gör skäl för att jag bor i gnällbältet). Vi bor i landet lagom, så lite skön lagom försommar-temperatur tack! ;0)

Låter skönt med lite semester och kanotpaddling. Hoppas ni får vädret på er sida.

Ha en skön vecka!

Kram Hanna

LissenTo sa...

Det är något med den här tiden på året som gör att man vill plantera och ha massor av grönt omking sig.

Vad kul med kärnorna, hoppas det blir stora fina växter.

Jag har också en tendens att blommorna vissnar, men det går bättre på sommaren, bara för att man måste vattna ofta och då kommer jag ihåg det :-)

Ha en fin vecka, hoppas att solen kommer tillbaks efter allt regn.
// Lissen