"" JAMIE SAYS DREAM: Lonely merry-go-rounds in the park

20 juni 2012

Lonely merry-go-rounds in the park


I wanted to go out in Malmö with my camera yesterday, but I didn't get further than the nearest park - Malmö Folkets Park (the peoples park). It was a slow day in the park, not so many people there. The merry-go round-part of the park was especially empty and lonely.  








In my Daily dose of quirkiness: The Braithwaites mobile tea room in London. I would love some tea and scones this afternoon, please drive up outside my house! :-) Found via Pinterest and Le Tazze di Angliolina

2 kommentarer:

Patricia Villamil sa...

i love these photos, they feel so personaly, yet so universal. there's a solemnity in the empty park and you captured that!

Hanna sa...

Fina motiv du har hittat. Det är något speciellt med karuseller, dessutom när de gapar tomma. De blir lite otäcka, spöklika på något sätt. (Min förra blogg hette förresten Karusellflickans krypin)

Gatukost är roligt, försöker även jag fota sådant om jag springer på det.

Jag tror jag tar en scones jag med, fast utan russin ;0) Cream tea with scones, det njöt jag av i S:t Ives på Cornwall för en herrans massa år sedan.

Föll som en fura för Sandra Juto jag med, så härliga bilder hon får till i Berlin + en duktig formgivare.

Stora planer för midsommar? Själv tar jag det lugnt, kanske tar en sväng förbi föräldrarna. Brorsan kommer hem i morgon, så det kan ju vara kul att träffa honom. Som singel 37-åring blir numera högtider som midsommar ganska tråkiga. Alla andra firar med sina familjer... que sera...

Önskar dig hur som helst en fin midsommar!

Kram Hanna