"" JAMIE SAYS DREAM: Beautiful simplicity at Symbols & Rituals

22 juni 2012

Beautiful simplicity at Symbols & Rituals


I found a website full of artist's and creative companie's studios: Where they create. It's packed with studio tours, photographed by Paul Barbera. The very first studio in the left hand menu was Symbols & Rituals, and I just fell in love with it. Beautiful simplicity!












Symbols & Rituals is a design duo that you can read more about on their website and in this article.

Take a look at more studios at the website Where they create or in the book Where they create.


And in my Daily dose of quirkiness I give you this apartment building for birds - for crowded areas in the woods. No, it's actually a sculpture by Cameron Hockenson called Controll Tower.

Controll Tower (2011) by Cameron Hockenson

2 kommentarer:

LissenTo sa...

Många fina detaljer, där på bänken.

Här startar dagen med solsken och jag ska strax cykla till jobbet.

Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram Lissen

Hanna sa...

Det är kul att kika in hos folk i deras studios. Jag blir alltid så avundsjuk, för de har oftast ett sådant där ordnat kaos som ser så hemtrevligt ut. Hos mig är det antingen alltid kaos eller prydligt, inget mitt emellan.

Hoppas midsommarafton blev bra. Jag tog mig till Stadsparken där det firades med midsommarstång och spelmän. Åt gjorde jag hos föräldrarna och sedan tog jag en promenad hemåt genom en ganska tom stad. Resten av kvällen spenderade jag framför teven, tittade på programmet "Eightie's". Tänk vad underbart 80-talet var egentligen, så glatt och färgrikt ;0)

I dag har familjen varit ute på en liten tur. Åkte till Riseberga klosterruin ett par mil utanför stan. Blev en promenad i skogen, så nu är jag uppäten av småkryp. Kameran blev i alla full med bilder, det är alltid kul.

Ha en fortsatt skön helg.
Kram Hanna

PS. Japp, brorsan flyttar in i lägenheten jag skrev om. Han byter en tvåa på 70 kvadrat mot en etta på 42 kvadrat... det gäller att möblera smart. Speciellt också eftersom han har åtta Billy-bokhyllor fulla med böcker ;0P