"" JAMIE SAYS DREAM: Children's secrets

4 mars 2012

Children's secrets

Photo: Petra van der Veer

Photo: Petra van der Veer

When I was looking through photographer Petra van der Veer's website today I stopped and looked at the two photos above for while. They took me back to a feeling from my childhood. The secret moments when I was not the ordinary child that went to school and played with my friends. The moments when I got close too or passed a border to something that would come in the future or something that only I could experience.

When I see these photos I remember the feeling. I don't remember what I did in those secrets moments, not clearly anyway. But I can remember the feeling. And it's a feeling that is so much harder to get to as an adult. Do you recognize this feeling?

I also found Giorgia Pallaro's photos on Flickr (her Flickr name is MistoAcrilio), and a few of her conceptual photos also reminds me of my childhood secrets.


Photo: Giorgia Pallaro (MistoAcrilico on Flickr)

Photo: Giorgia Pallaro (MistoAcrilico on Flickr)

Photo: Giorgia Pallaro (MistoAcrilico on Flickr)

In my Daily dose of quirkiness, something that could be taken out of a movie about a secret world for children...

Journey by Leszek Bujnowski, photomanipulation based on the photographers own photos. 

3 kommentarer:

LissenTo sa...

Jag kommer också ihåg ögonblick och känslor från min barndom, därför blir man berörd när man ser sådana här fina bilder.

Någonstans inom oss, finns det där barnet som en följeslagare genom livet. För mej känns det viktigt.

Den sista bilden som en härlig saga :-)

Sundsvalls sägs vara staden mellan bergen. Väldigt kuperat. Finns många sorts bostadsområden. Mitt är vanligt, lite oansenligt. Men cyklar in till stan på 10 min (jag bor där det är "platt") och har även nära till skogen. Havet tar jag bilen till. Många kafeer och ett rätt så rikt kulturutbud.

Nackdel, att det är så långt till mycket.

Kram och ha en skön söndag och hoppas du fått tillbaks lite energi

Hanna sa...

Det är ofta man funderar på vad barn funderar på. Fotografen har verkligen tagit sig in i själen med linsen. Gillar nallebilden speciellt mycket. Jag sov med nalle till jag var tonåring ;0)

leah of sang the bird sa...

magical make believe.... makes me think of the book "the lion, the witch and the wardrobe". Have a great week xxx