"" JAMIE SAYS DREAM: Blue spring

27 mars 2012

Blue spring

You might think I'm kidding you, but I'm not... I got sick and had to stay home from work AGAIN. Crazy viruses in Sweden this winter, I tell you... Well, I feel much better this evening so I think I will be able to work tomorrow, but it's very frustrating having spent five weekends in a row resting, because of beeing sick or tired after beeing sick.

Today I spent some time looking for shoes online, and I just fell for blue shoes all the time. And cobalt blue trousers. And I remembered a bag I've been looking at earlier, that is also cobalt blue - It might be a blue spring for me..



In the collage: 
Bag from Åhléns
Chino from Asos
Interior photo from mc&co (from slide show at their start page)
Waterloo, wedge heels from Emma Go, via Brandos.se webshop
Lennie Suede, moccasin from flip*flop, via Brandos.se webshop
Art: 0292, sandalette from Art, via Brandos.se webshop

I also used Pinterest again today, after my hesitations about copyright issues. I must say it was good to go back, and I had to make a little update in my post "To pin or not to pin, that is the question" from two days ago... 

So, straight from Pinterest into my Daily dose of quirkiness: a blue mushroom. No, it's not fake, this is an Entoloma Hochstetteri and it grows in New Zeeland. I have never seen a blue mushroom before, so it's quirky to me :-) If you follow the image link you will find more colourful mushrooms photographed by Steve Axford.

Steve Axford Photography
Sky blue mushroom. Entoloma Hochstetteri (virescens), Fox Glacier, New Zealand



4 kommentarer:

Hanna sa...

Tack för förklaringen om Pinterest. Smart på ett sätt, för jag har massor med inspirationsbilder i datorn som jag inte har en aning om var de kommer ifrån. Men de är för eget bruk, inte för bloggen.

Snygga blå skor, gillar den längst till höger även om jag inte skulle kunna gå i dem. Den i mitten är nog mest smart. Förstår inte att det kan finnas blå svampar! Känner en kille från NZ, måste fråga honom om att han sett en i verkligheten ;0)

Hoppas du fick sova till slut i natt, inte kul att ligga sömnlös. Dagen blir ganska suddig om man inte fått några timmars sömn. Jag somnar normalt runt 02-tiden och går upp runt 09-tiden, det gillar inte min läkare...

Att jag får så mycket gjort här hemma beror nog mycket på att jag har tiden. Eftersom jag inte har fysiska åkommor som hindrar mig, så blir jag lätt rastlös. Jag kan inte sova halva dagen och ligga i soffan nästa halva, det är inte min grej. Jag är kreativ och gillar att pyssla och inreda. Tyvärr sätter ångestproblematiken stopp för att vara kreativ utanför hemmets väggar just nu. Köket är så gott som klart och dessutom städat från golv till tak. Har verkligen städat alla skåp och lådor. Pappa kommer hit om en timme, då ska vi åka till Erikshjälpen med lite grejer som jag rensat ut. Tyvärr är bara köket gjort än så länge, nu är det resten kvar...

Om en vecka åker jag till mitt älskade Skåne. Vet inte om jag berättat att min bror bor i Landskrona sedan 10 år tillbaka. Han jobbar som lärare i Malmö. Varje påsk följer jag med föräldrarna till Skåne, då umgås vi med brorsan, åker på konstrundan på Österlen, loppisfyndar och promenerar längst med havet. Skåne är mitt lufthål, mår alltid mycket bättre när jag kommer dit. Kanske svårt att förstår för en som bor där ;0P Vi åker även ned på sommaren och jag har nog besökt varenda liten by i hela Skåne.

Oj, klockan går, dags att göra sig i ordning och plocka ihop det sista innan pappa kommer.

Ha det gott!
Kram Hanna

LissenTo sa...

Tänk på våren kommer alltid en känsla av att man vill förnya sig och få en massa färg i sitt liv :-). Jag har också funderat på nya byxor i färg, kanske ett par gröna och en ny väska.

Blått är också en favoritfärg, gillar jeans.

Vet du, har fått 4 barnbarn på några år och till sommaren kommer en 5:te. Sedan tror jag alla är nöjda :-)

Trist med den där influensan, som aldrig tar slut för dej. Har själv sovit bort halva dagen, har bara jobbat. Trodde jag skulle hinna massor, men har inte orken.
Det är lite frusterande.

Men det brukar ordna sig.

Ska flytta mina bilder till Kulturmagasinet imorgon, kul. Men lite kånkande och bärande.

Kram till dej och tack för dina alltid så goa kommentarer.

Skickar lite L.O.V.E

Patricia Villamil sa...

I'm really digging blue this Spring, especially the bright yellow tones!

Hvite tulipaner sa...

Å være syk er ikke noe gøy altså. Jeg har selv slitt med diverse siden nyttår faktisk, jeg blir så lei!
Håper våren bringer med seg friskhet for oss begge:)
Så fine blåe ting i collagen din forresten!