"" JAMIE SAYS DREAM: Uniforms for the Dedicated

3 december 2011

Uniforms for the Dedicated

Dummy Plant 1A by Mikel Nilsson & Dan Henriksson
On Tjallamalla's blog I found a video about the Swedish brand Uniforms for the Dedicated, and I found an interesting world of fashion, music, art and film that sparks your fantasy. I had to go on to their website to see more!

They always start off with a Concept and then create from there. Theire concept for A/W 11 is Features 2A Manikin, and they describe the clothes that can be bought in their webshop like this: "With the Fall/Winter 2011 collection Uniforms for the Dedicated sets out by direction of Features 2A Manikin, a manuscript and imaginary capturing them on a mission to tailor an exclusive line of detective wear, each carrying unique investigating features for the devoted seeker"

Dummy Plant 1A by Mikel Nilsson & Dan Henriksson
They make beautiful, very wearable clothes for men (I wish they made for women as well!). "To consolidate a most comfortably casual look, the clothing line of A/W 11 is captured in loose silhouettes of wool and hemp garments, organic jersey, recycled cotton and fabrics hailing from Japan."


 

This is artworks by Mikel Nilsson from an earlier concept, called March of No Coincidence:


And watch this fun music film from their earlier concept A Play of Nonsens here :-)

All images in this post from Uniform for the Dedicated's web site!

3 kommentarer:

Creative Living + Wabi Sabi Style sa...

Intressant. Tack för tipset. Skall genast hoppa dit och se mer. Ha en skön lördagkväll. (här regnar det horisontellt...). Lisbeth

leah of sang the bird sa...

Glad you are back! the artworks by Mikel Nilsson are rather cool! Have a great weekend maria x

Hvite tulipaner sa...

Takk for ærlig kommentar:)
Som lærer i blant annet norsk og samfunnsfag er jeg veldig opptatt av kilder, så jeg prøver så godt jeg kan å alltid henvise til hvor jeg fant bilder.
Jeg liker tumblr konseptet veldig godt, synes det er fint med en inspirasjonsbank. Dessuten er tanken å bli litt mindre personlig på bloggen også etter hvert, rett og slett for å spare meg for stygge kommentarer fra folk som ikke tenker lenger enn til nesen sin.

Så jeg får se hva som skjer, skal prøve å ha begge sidene en stund.
Egentlig vurderer jeg å slutte med alt som heter blogg, men så lenge jeg har spalten i Studio må jeg og ha en blogg:)
Har funnet ut at jeg vil bruke mer tid på familie, venner og
trening, og bloggen tar enormt med tid jeg ikke har:)

Håper du har en fin søndag!
Klem E