"" JAMIE SAYS DREAM: Jamie says dream - Trond Hugo Haugen

4 oktober 2011

Jamie says dream - Trond Hugo Haugen


2006 fick jag en inbjudan till ett vernissage på Galleri Rostrum i Malmö, där Trond Hugo Haugen ställde ut. Jag föll direkt för verket som var avbildat på inbjudningskortet, och jag satte upp det på väggen. Och det har fått sitta uppe sedan dess. När jag tittar på det påminns jag om att jag måste göra min egen grej, att det finns möjligheter. Inte på det där sälj-in-dig-till-varje-pris-sättet, utan med en viss "naivitet". Jamie says dream, så jag ska fortsätta drömma. (Mitt collage av bilder från Trond Hugo Haugens hemsida, som efterliknar inbjudningskortet)

2006 I got an invitation to an opening at an art gallery in Malmö (Sweden), where Trond Hugo Haugen was holdning an exhibition. I immidietely fell for the work that was depicted on the inivtation, and I stuck it to my wall. And it has stayed there since then. When I look at it I am reminded that I have to do my own thing, that there is possibilities. Not in the sell-yourself-to-any-price-way, but with a certain "naivety". Jamie says dream, so I will keep on dreaming. (My collage of pictures from Trond Hugo Haugens web site, arranged like on the invitation)

2 kommentarer:

Olga sa...

Vad drömmer DU om Maria?

Älskar bilderna du visar på din blog!!!

JAMIE SAYS DREAM sa...

Kul att du gillar bilderna Olga! Ja, vad drömmer jag om... många olika saker, men framför allt om att få balans i mitt liv. Just nu har jag en vacklande hälsa, så jag drömmer om att bli pigg och hälsosam. När jag mår bättre kommer andra drömmar... kärlek, ett kreativt jobb (har haft kreativa jobb, men inte fasta jobb)upplevelser...

Har du någon blogg? Kom inte någonstans när jag klickade på ditt namn...